AVONDLESSEN

KanActiefplus
met Aline
Wekelijks van 19u tot 19u55 (= kan ook als streamles worden gevolgd) 
Yoga geeft je immuniteit en je fysieke en mentale gezondheid een boost. Iets waar we allen nood aan hebben. In yoga zoeken we rust in beweging waarbij de ademhaling de basis vormt samen met de houdingen.  De les is gericht op het soepel maken en versterken van lichaam en geest. Yoga is ideaal als je bewust wil omgaan met je energiebalans, je lichaam niet te veel wilt overbelasten, maar er wel beter mee wil leren omgaan. Je leert hier tevens om beter met stress te kunnen omgaan en je concentratievermogen te verhogen. De les is anatomisch onderbouwd en down to earth gegeven. Dus geen nood, we zullen geen handenstanden doen en ook niet leren zweven ;).  Geen enkele voorkennis is nodig om te kunnen volgen, dus laat je lekker onderdompelen in de wondere wereld van yoga!
KanActiefplus
met Eleni dinsdag 20u- 20u55 (= streamles)  
Het eerste deel van de les bestaat uit conditietraining in de vorm van een eenvoudige aerobic choreografie.
Op deze manier train je je uithouding op een speelse manier op swingende muziek, dit zorgt voor een verhoogde hartslag
waardoor de vetverbranding op gang komt. Het tweede deel van de les richt zich op spierversterkende oefeningen in stand en lig.
We maken gebruik van het eigen lichaamsgewicht. 
KanActiefplus
met Britt (vervanging Svenja) dinsdag 20u- 20u55  
Light workout
In deze sportles beginnen we met dynamische stretching om je spieren op te warmen, gevolgd door lichte cardio-oefeningen. Daarna doen we enkele eenvoudige core-oefeningen om je kern te versterken. We sluiten af met cooling-down stretches om je spieren te ontspannen. Vergeet niet om naar je lichaam te luisteren en jezelf niet te overbelasten tijdens de les. 
KanActiefplus
met Nina donderdag 19u - 19u55

Deze les gaat het globaal gezien over stabiliteit en mobiliteit van het lichaam.Wij mobiliseren gewrichten en bouwen stabiliteit in het gewricht op door spieren rondom te verstevigen.  Concreet gaat het over versteviging van de romp (buik- en rugspieren), wat ook soms kern (core) genoemd wordt. Wij starten met een warming-up die bestaat uit mobiliserende oefeningen gechoreografeerd op muziek... LEES MEER

 

KanActiefplus 
met Onna donderdag van 20u tot 21u
BBB (billen/buik/benen) het is een kracht en cardiotraining die focust op
de belangrijkste B's van het lichaam. Tijdens de cooling down stretchen we
de gebruikte spieren.
KanActiefplus
met Jens woensdag 19u30- 20u30
Je kan de outdoor lessen wat vergelijken met een light bootcamp. We combineren conditieoefeningen met krachtoefeningen. 

DAGLESSEN

KanActiefplus
met Britt donderdag 13u30 - 14u30
Kom je op donderdagnamiddag sporten in De Borre dan werk je niet alleen aan je conditie maar ook aan je positieve energieniveau.
Door feel good dance en aerobics bouw je langzaam de intensiteit op van rustige pasjes naar meer intensieve cardiotraining.
Je versterkt je spieren met oefeningen in stand en in lig en je gebruikt hierbij op regelmatige basis en volledig naar wens kleine gewichtjes of elastieken.
Zo kan je de intensiteit van de oefeningen zelf bepalen. Je eindigt met een rustige cooling down door te stretchen, je ademhaling te verbeteren en te relaxeren.
Na een leuke groepsles ga je met een goed gevoel en vol energie weer naar huis.