Sportlesinhoud

AVONDLESSEN

KanActiefplus
met Tineke 
Starten doen we met een body workout van een tien tot vijftien minuutjes.
Daarna gaan we over naar de kern van de les. Nadruk wordt hier gelegd op cardiovasculaire oefeningen, been- en of armspieren.
Na twintig tot dertig minuten gaan we over naar de grondoefeningen met buik en rug versterkende oefeningen.
We sluiten af met een korte cooling down waarbij we ontspannen na een actieve les
KanActiefplus
met Pauline
We starten de les steeds met 30 minuten aerobics op hits van nu en vroeger.
Dit is een leuke en uitdagende manier om ons lichaam op te warmen en onze conditie te verbeteren.
Daarna volgen een aantal spierversterkende oefeningen, zowel in stand als in lig. Tenslotte eindigen we de les met een stretching om weer helemaal tot rust te komen. Plezier gegarandeerd!
KanActiefplus
met Hannelore
Het eerste deel van de les bestaat uit conditietraining in de vorm van een eenvoudige aerobic choreografie.
Op deze manier train je je uithouding op een speelse manier op swingende muziek, dit zorgt voor een verhoogde hartslag
waardoor de vetverbranding op gang komt. Het tweede deel van de les richt zich op spierversterkende oefeningen in stand en lig. We maken gebruik van het eigen lichaamsgewicht. 
KanActiefplus
met Svenja
De Lightles van KanActiefPlus staat voor spierversterkende oefeningen met veel strechting van de spieren en losmaken van spanningen. 
Conditionele oefeningen, danspasjes, springen en lopen komen hier zo goed als niet aanbod. 
Spierverstevigend staat hier centraal en het gezellig samen sporten in een leuke en losse sfeer. 
KanActiefplus
met Asya

Deze les gaat het globaal gezien over stabiliteit en mobiliteit van het lichaam.Wij mobiliseren gewrichten en bouwen stabiliteit in het gewricht op door spieren rondom te verstevigen.  Concreet gaat het over versteviging van de romp (buik- en rugspieren), wat ook soms kern (core) genoemd wordt. Wij starten met een warming-up die bestaat uit mobiliserende oefeningen gechoreografeerd op muziek... LEES MEER

 

KanActiefplus
met Tineke
met Margot
Je kan de outdoor lessen wat vergelijken met een light bootcamp. We combineren conditieoefeningen met krachtoefeningen. Bij de opwarming starten we met doorstappen of lopen rondom het terrein. Om daarna in groepjes een circuit training te doen. (Corona proof) Bij circuit training zijn er verschillende oefeningen die je gedurende een bepaalde tijd uitvoert om daarna over te gaan naar de volgende oefening (station). Aangezien de les buiten doorgaat zijn grondoefeningen beperkter dan tijdens de indoor lessen. De les eindigt met wandelen of eventuele enkele stretch oefeningen. 

DAGLESSEN

KanActiefplus
met Marlies 
Kom je op donderdagnamiddag sporten in De Borre dan werk je niet alleen aan je conditie maar ook aan je positieve energieniveau.
Door feel good dance en aerobics bouw je langzaam de intensiteit op van rustige pasjes naar meer intensieve cardiotraining.
Je versterkt je spieren met oefeningen in stand en in lig en je gebruikt hierbij op regelmatige basis en volledig naar wens kleine gewichtjes of elastieken.
Zo kan je de intensiteit van de oefeningen zelf bepalen. Je eindigt met een rustige cooling down door te stretchen, je ademhaling te verbeteren en te relaxeren.
Na een leuke groepsles ga je met een goed gevoel en vol energie weer naar huis.
KanActiefplus
met Helena
De lessen beginnen altijd met een aantal ontspannings-en opwarmoefeningen (bewegende Chi Kung). De vorm wordt in stappen aangeleerd tot je de gehele vorm zelfstandig kunt uitvoeren. Een vast onderdeel in de lessen is de stilstaande Chi Kung, een belangrijke oefening voor een goede balans, energie circulatie en correcte houding. Iedere beoefenaar van Tai Chi kan een ander doel voor ogen hebben. De één doet het voor de gezondheid, een ander om beter te concentreren en weer anderen gebruiken het voor stressreductie. Tai Chi werkt op elk niveau, ook als je pas begint. Je kunt al na een paar maanden goed merken welke resultaten Tai Chi geeft voor je gezondheid!

Website by www.egoconsulting.be

Comments